Retki se hvale garancijom

Bez autora
Aug 31 2010

Vest da je „Opel” kupcima u Nemačkoj ponudio doživotnu garanciju uzdrmala je tržište automobila u Evropi, iako konkurencija tvrdi da se radi samo o marketinškom triku. Naime, doživotna garancija je ipak ograničena pređenom kilometražom, u „Opelovom” slučaju na 160.000 kilometara. Nemački proizvođač će u sklopu privlačne ponude u potpunosti pokrivati troškove materijala do 50.000 kilometara. Kupci će između 50.000 i 100.000 km snositi 40 odsto troškova za delove prilikom servisa, odnosno 60 odsto između 100.000 i 1600.000 pređenih kilometara. Rat garancijama pokrenuli su „japanci” koji su sredinom 90-ih godina za svoje automobile ponudili tada revolucionarnu garanciju na 36 meseci, odnosno 100.000 pređenih kilometara. Na izazov su odmah odgovorili proizvođači iz Južne Koreje, dok su se Evropljani odlučili za dvogodišnju garanciju. Benčmark svim ostalim brendovima postavila je „Kija” koja se nedavno odlučila za sedmogodišnju garanciju (150.000 pređenih kilometara).

Retki se hvale garancijomVest da je „Opel” kupcima u Nemačkoj ponudio doživotnu garanciju uzdrmala je tržište automobila u Evropi, iako konkurencija tvrdi da se radi samo o marketinškom triku.

Naime, doživotna garancija je ipak ograničena pređenom kilometražom, u „Opelovom” slučaju na 160.000 kilometara.

Nemački proizvođač će u sklopu privlačne ponude u potpunosti pokrivati troškove materijala do 50.000 kilometara.

Kupci će između 50.000 i 100.000 km snositi 40 odsto troškova za delove prilikom servisa, odnosno 60 odsto između 100.000 i 1600.000 pređenih kilometara.

Rat garancijama pokrenuli su „japanci” koji su sredinom 90-ih godina za svoje automobile ponudili tada revolucionarnu garanciju na 36 meseci, odnosno 100.000 pređenih kilometara. Na izazov su odmah odgovorili proizvođači iz Južne Koreje, dok su se Evropljani odlučili za dvogodišnju garanciju. Benčmark svim ostalim brendovima postavila je „Kija” koja se nedavno odlučila za sedmogodišnju garanciju (150.000 pređenih kilometara).

Važnost garancije u Srbiji je izgleda i dalje u drugom planu, jer samo dva od ukupno 34 uvoznika sa internet adresama na prvoj stranici daju informaciju o dužini garancije. U pitanju su naravno „Kija” (sedam godina) i „Hjundai” (pet godina).

Na veb stranici „Suzukija” gotovo da je nemoguće pronaći podatak o dužini garancije, iako japanski proizvođač nudi bogate četiri godine (100.000 km). Od preostalih 32 uvoznika samo se trećina potrudila da podatke o garanciji ponudi uz dva-tri klika mišem.

- Tržište Srbije dobilo je garancije kakve imaju zemlje Evropske unije. Punih sedam godina fabričke garancije, sa limitom od 150.000 pređenih kilometara. Prosečnim vozačima to je i više nego dovoljno, čak se u te garancije uklapaju i firme, jer je dvadesetak hiljada kilometara godišnje i njima realna kilometraža. Naglašavam da je garancija prenosiva, besplatna i bez ikakvih ograničenja - izjavio je za „Blic” Ognjen Đerić, direktor prodaje „Kija auto”.

Đerić kaže da „Kija” nagla­šava da se radi o fabričkoj, a ne o dilerskoj garanciji.

- Ima više brendova koji se reklamiraju sa dužim garancijama od onih koje je dao proizvođač. To su uvozničke, dilerske garancije, koje obično sa sobom nose brojna ograničenja. Na primer, nisu prenosive, vezane su za manji broj pređenih kilometara, samo za određene sklopove i slično. Ovo je garancija iza koje stoji fabrika. Određeni delovi vozila imaju prirodni rok trajanja i garancija ih pokriva kraće vreme. To su akumulator i naknadno ugrađena „Kijina” originalna dodatna oprema, audio sistem, navigacija i ostali audio priključci (12 meseci bez ograničenja kilometraže) i lak (pet godina, odnosno 150.000 km). Garancijom nije obuhvaćen ni potrošni materijal. Sedmogodišnja „bumper to bumper” fabrička garancija pokriva podvozje, motor, unutrašnju opremu, elektroinstalacije, tkanine, karoseriju i pogonski sklop.

„Kijina” sedmogodišnja garancija odnosi se samo na modele porodice „sid”, „soul”, „vengu” i novi „sorento” i „sportidž”, dok za ostale, starije modele garancija iznosi tri godine.

- U poslednjih godinu dana nosioci prodaje su modeli iz game „sid”. Takođe, „kija soul” je na domaćem tržištu napravila značajan uspeh. Dobar rezultat očekujemo i od modela „venga”, koji je predstavljen krajem juna. Tu su i nezaobilazni „Kijini” terenci. „Sorento” je nov na tržištu i dao je sasvim dobar rezultat. Na jesen očekujemo novi „sportidž”, i mislimo da će biti veoma atraktivan zahvaljujući gami motora koja će biti u ponudi. Kao što sam već naglasio, naredne godine nam stižu novi „pikanto” i „rio”, a doći će i novi „karens” i „mađentis”. Tada će se gama na našem tržištu popuniti - dodao je Ognjen Đerić.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik